Droog is een bedrijf gevestigd in Amsterdam en begonnen als een statement op het gebied van design. Ze opereren wereldwijd met partners, clienten, fabrikanten, designers, artiesten en architecten op alle gebieden van het design.
Werkend met een mentaliteit die dicht bij de mens staat. Ieder product vertelt een verhaal over thema's als: herinnering, nostalgie, herbruik, ambachten en natuur.
De consumenten webshop moet worden uitgebreid met een wholesale webshop. De wholesale webshop moet gebruik maken van de reeds aanwezige productinformatie, maar moet een eigen karakter krijgen aangaande minimale order grootte, kortingen en een checkout gericht op bedrijven.
We hebben de bestaande webshop als uitgangspunt gehanteerd en hebben een wholesale portal ontwikkeld waarbij de wholesale-klant een eigen login heeft. De wholesale klant krijgt zo zijn eigen bijpassende content geserveerd en krijgt de droogproducten te zien met een checkout waarbij op rekening betalen en verschepen per pallet mogelijk is.
Wholesale klanten kunnen nu op verbeterde wijze, sneller en eenvoudiger hun inkopen doen bij droog.
Integratie van 3 websites: Voor de integratie de 3 nieuwe websites hebben we doorontwikkeld op de bestaande droog.com website en CMS. Het CMS biedt zodoende nu een beheer interface voor www.droog.com, studio.droog.com en hoteldroog.com. De verschillende websites hebben allemaal dezelfde overzichtelijke landingspagina en kunnen via het CMS gebruik maken van dezelfde media en eenvoudig naar elkaar linken.
Blog functionaliteit: We hebben met behulp van Wordpress een blog geïmplementeerd op de bestaande website van Droog, welke integraal in de website is opgenomen, zodat de blog aansluit op de aanwezige website stijl. zodat men gemakkelijk en eenvoudig het laatste nieuws kan meedelen en kan categorizeren en taggen.
Webshop voor verschillende werelddelen: We hebben de bestaande webshop aangepast, zodat deze uitgebreid kan worden met verschillende configuraties (denk aan betaalmethode, verzendwijze, btw) voor verschillende werelddelen. Vervolgens hebben we een configuratie opgezet voor de Amerikaanse markt.
Droog website voorzien van content management systeem, webshop & ecommerce: We hebben een start gemaakt door het aangeleverde design om te zetten naar HTML en hebben ons Content Management Systeem als uitgangspunt gebruikt voor de benodigde functionaliteit van de uiteindelijke website.
Wij werken veel makkelijker en efficiënter met het systeem dat door Pazion is ontwikkeld. Van een stand-alonesysteem zijn we overgestapt naar een ordersysteem dat helemaal online draait. Ik kan nu vanaf iedere locatie en apparaat mijn orders invoeren en doorsturen. De rapportage is zeer duidelijk, dus we weten op ieder moment hoe we ervoor staan.